woensdag 22 oktober 2014

Flessen DIY

Op Pinterest heb ik meerdere malen tutorial's gezien van deze flessen. Het zag er strak en hip uit en het koste weinig. Toen ík op kamers ging besloot ik dat dit de kans was om deze flessen te maken! &Zo geschiedde.. Kijk je mee hoe ik dit gemaakt heb?


Wat heb je nodig voor de DIY:
- flessen
- spuitverf
- kranten
- emmer water

Allereerst heb je flessen nodig (logisch).. Ik heb gekozen voor verschillende formaten flessen en één fles heeft een logo in het glas, dit geeft een leuk effect en zo kan je ook af en toe afwisselen. Je kan natuurlijk ook potjes nemen of vazen.

Op de flessen zitten vaak etiketten, deze moet je er eerst even afweken. De etiketten zijn het makkelijkst eraf te halen door de flessen even te laten weken in water. Omdat ze de neiging hebben te gaan drijven, deed ik ook wat water in de fles. Ga even een uurtje iets anders doen en daarna kun je zo de etiketten  er af trekken

Om de flessen te verven had ik spuitverf gekocht bij de Action voor €2,09. Ik ben super tevreden over deze verf en het kost ook nog weinig! Ik kocht twee verschillende kleuren wit en zilver en een primer, zodat de kleur beter zou pakken.

Maak de flessen goed droog en zet ze buiten op een paar kranten.Neem genoeg afstand en let op de wind, want anders gaat de verf alle kanten op behalve de goede.. Ik verfde de flessen eerst met de primer en daarna met de echte verf, zodat de kleur goed zou pakken.

Verf alle kanten van de flessen en laat het even goed drogen. Doe dit met alle flessen & klaar is kees!
Easy as that! Dit zijn mijn flessen geworden, ik ben er echt super blij mee. Om de flessen nog specialer en persoonlijker te maken kan je er ook voor kiezen om met lijm patronen of woorden op de flessen te zetten. Doe dit wel een dag voordat je de flessen gaat verven, want het moet goed drogen. Je kan de flessen ook versieren met lintjes, stickers of ander soort versiersels. Hieronder een paar ideetjes!



Lett me know als je deze DIY zelf gaat doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten